Sprawdź najnowsze trendy w e-marketingu!

Jako że branża E-commerce oraz jej rozwój są ściśle związane z rozwojem nowych technologii, należy na bieżąco śledzić panujące w niej trendy, aby w pełni wykorzystać możliwości marketingu internetowego w promocji firmy i efektywnego pozyskiwania nowych klientów. Na które z dostępnych narzędzi warto więc obecnie zwracać szczególną uwagę, aby nie zostać w tyle?

Responsywna strona www
Z jednej strony coraz więcej użytkowników internetu przegląda sieć przy pomocy smartfonów czy tabletów, z drugiej zaś w naszych domach coraz częściej pojawiają się ogromne monitory oraz telewizory. Nasza firmowa strona www musi zatem spełniać oczekiwania odwiedzających niezależnie od tego, czy zostanie wyświetlona na kilku- czy kilkudziesięciocalowym ekranie. Optymalnym rozwiązaniem jest więc wykorzystanie responsywnego projektowania witryn, dzięki któremu jej zawartość automatycznie dostosuje się do rozmiaru wyświetlacza.

„Content is King”
Wobec ogromnego natłoku informacji, z którymi mamy codziennie do czynienia w sieci, użytkownicy coraz chętniej sięgają po treści wysokiej jakości, które pozytywnie wyróżniają się na tle nijakiej reszty. Jakie ma to znaczenie dla działań marketingowych? Suchy opis produktu i jego standardowe zdjęcie to już przeszłość – dziś liczy się kreatywność i tworzenie naprawdę unikalnych rozwiązań. Dobrą praktyką jest stworzenie w obrębie firmowej strony bloga, na którym będziemy mogli nie tylko dokładnie opisać naszą ofertę, ale także wypracować sobie osobistą renomę w naszej branży. Pokazując, że rzeczywiście doskonale wiemy, czym się zajmujemy, z pewnością na dłuższą metę zaowocuje dużo większym zainteresowaniem naszą marką i przywiązaniem klientów. Warto więc się wysilić!

Analiza danych i personalizacja oferty
Wachlarz informacji, jaki możemy pozyskać odnośnie zachowań i preferencji naszych potencjalnych klientów jest obecnie ogromny. Dlatego nie tylko warto, ale wręcz trzeba z niego korzystać, aby liczyć się w grze! Odpowiednio wykorzystując tego typu informacje możemy bowiem dopasować ofertę ściśle do potrzeb danego klienta, co w ogromnym stopniu wpłynie na jego decyzję o dokonaniu zakupu. Szczegółowa analiza danych jest oczywiście czasochłonna i wymaga czasu, aby nauczyć się wyciągać z niej odpowiednie wnioski, jednak ta inwestycja z pewnością się opłaci.

Warto również dodać, że powyższe elementy są istotne nie tylko ze względu na komfort samych użytkowników – ich wartość docenią także algorytmy wyszukiwarki internetowej, znacznie podnosząc pozycję naszej strony czy e-sklepu w wynikach wyszukiwania, co z kolei ma bezpośredni wpływ na zwiększenie ilości jej odwiedzin.

Post Author: Iza Mięciel