Czym jest remarketing i jak z niego korzystać?

Marketingowcy jeszcze nigdy nie dysponowali tak precyzyjnymi narzędziami dotarcia do klientów jak obecnie. Dzięki internetowi można bowiem dokładnie prześledzić zachowania poszczególnych użytkowników, szczegółowo zapoznać się z ich potrzebami i preferencjami podczas planowania zakupów w sieci, a także czynnikami, które wpływają na ostateczną finalizację transakcji lub rezygnację z niej. Jednym z takich narzędzi jest tzw. remarketing, umożliwiający dotarcie ze starannie dobranym przekazem reklamowym do osób, które odwiedziły sklep internetowy lub firmową witrynę.

Jak to działa?
Przykładowo – jeśli dany internauta planuje kupno żelazka i za pośrednictwem sieci wyszukuje informacji na temat poszczególnych modeli tych urządzeń, dość szybko trafi zapewne na stronę lub strony produktowe jakiegoś wirtualnego sklepu oferującego sprzęt AGD. Jeśli właściciele owego sklepu korzystają z remarketingu, to uzyskają informację o takich poszukiwaniach dzięki automatycznemu umieszczeniu specjalnego pliku cookie w przeglądarce na komputerze, tablecie czy telefonie odwiedzającego. Jeśli potencjalny klient np. chwilowo wstrzymał się z decyzją o dokonaniu zakupu, to po przeanalizowaniu zebranych danych będzie można przedstawić mu reklamę adresowaną dokładnie do niego, skupiającą się chociażby na jednej konkretnej funkcji żelazka, która powtarzała się we wszystkich oglądanych przez tego użytkownika modelach.

Kiedy to się opłaca?
Możliwość tak dokładnego dotarcia do konkretnego potencjalnego nabywcy lub wąskiej grupy nabywców z pewnością przynieść może wymierne korzyści każdemu, kto prowadzi biznes w internecie. O tym, na ile efektywnie wykorzystamy gromadzone dane, zadecyduje przede wszystkim ilość czasu zainwestowana w ich analizę i umiejętność wyciągnięcia na ich podstawie odpowiednich wniosków. W dalszej kolejności należy jeszcze odpowiednio sformułować przekaz reklamowy, aby był w stanie rozwiać np. wcześniejsze wątpliwości osób, które wstrzymały się z decyzją zakupową. Z pewnością nie są to zadania łatwe, ale zadanie sobie trudu i kładzenie nacisku na skrupulatną analitykę po prostu się opłaca. Statystyki pokazują bowiem, że reklamy wyświetlane w ramach kampanii remarketingowych zachęcają użytkowników do kliknięcia w nie dwukrotnie częściej niż ma to miejsce w przypadku mniej dokładnych kampanii ogólnych.

Remarketing doskonale sprawdzi się również wtedy, gdy chcemy ponownie dotrzeć z naszą ofertą do osób, które w przeszłości dokonały już zakupu w naszym sklepie internetowym. Pozwala to na konsekwentne budowanie silnej pozycji firmy na rynku oraz wzrost rozpoznawalności naszej marki.

Post Author: Iza Mięciel