Strona internetowa dla firmy

Internet odgrywa czołową rolę we współczesnym biznesie i trudno sobie wyobrazić firmę, która normalnie funkcjonuje na rynku bez własnej strony www. Projektując stronę firmową należy szczególnie zadbać o kilka istotnych elementów. Jakich?

Dobra domena
Dobra, czyli łatwa do zapamiętania i wpisania w przeglądarkę, krótka, nie zawierająca cyfr, myślników i polskich znaków diakrytycznych (które i tak są nieakceptowane). Domena powinna odnosić się bezpośrednio do firmy – może to być jej nazwa lub skrót nazwy albo zakres działalności, np. dla piekarni „Chlebek” odpowiednie będą chlebek.pl lub piekarniachlebek.com. Warto wybrać rozszerzenie popularne (.pl, .com, .eu), które najczęściej domyślnie wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy.

Hosting
Pliki wchodzące w skład strony internetowej przechowywane są na serwerze, będącym własnością firmy hostingowej. Dlatego jej wybór ma kluczowe znaczenie. Profesjonalny hosting musi zapewniać niezawodność i szybkość działania strony, łatwość obsługi i dostępu do konsultanta. Hosting jest płatny, ale na dobrym nie warto oszczędzać.

Zarządzanie treścią
Standardem jest CMS (content manager system), czyli oprogramowanie do tworzenia i aktualizacji stron www za pomocą łatwych w obsłudze interfejsów użytkownika. Największy odsetek właścicieli stron internetowych korzysta z WordPressa. Jest on prosty w obsłudze, nie wymaga znajomości języków programowania, uniwersalny w zastosowaniu, łatwy w pozycjonowaniu, a nade wszystko darmowy i doskonale opisany w sieci. Możliwości budowania strony za jego pomocą są praktycznie nieograniczone.

Teksty
Niezależnie, czy tekst ma charakter informacyjny, merytoryczny czy marketingowy, musi spełniać podstawowe warunki: oryginalność – nie kopiowany, poprawność stylistyczna, zrozumiałość, nienaganna ortografia i interpunkcja, odpowiednia długość – bez rozwlekłości, dobry skład – z zastosowaniem wyróżnień, kursywy, podziału na akapity, itp., ciekawość – tekst powinien wzbudzać zainteresowanie.

Zdjęcia
Muszą być doskonałej jakości, ostre, tematycznie związane ze stroną, oczywiście własne lub wykonane na zamówienie, choć można pobrać także darmowe zdjęcia z serwisów internetowych. Ten wariant jednak nie jest godny polecenia, bowiem stawia pod znakiem zapytania profesjonalizm osoby tworzącej stronę.

Post Author: Iza Mięciel