Zarządzanie firmową stroną na Facebooku

Doskonale znany wszystkim internautom serwis społecznościowy uruchomiony w 2004 przez Marka Zuckerberga stanowi niewątpliwie doskonałe medium nie tylko do porozumiewania się ze znajomymi, ale także jako narzędzie marketingowe pozwalające skutecznie budować wizerunek marki w sieci i zdobywać w niej kolejnych klientów naszej firmy. I choć prowadzenie naprawdę skutecznych działań na Facebooku wiąże się zawsze z pewnymi kosztami, to już nawet przy niewielkim budżecie można osiągnąć bardzo dobre wyniki. Jak to zrobić?

Bądź ekspertem, nie akwizytorem
Chcąc dotrzeć ze swoim firmowym fanpage’m do szerokiego grona odbiorców, nie powinniśmy poprzestawać jedynie na udostępnianiu postów dotyczących naszej oferty, aktualnych promocji etc. Zdecydowanie lepsze efekty uzyskamy przygotowując treści o szerszym kontekście, np. infografiki dotyczące całej branży lub rzeczowe notki branżowe, pisane z punktu widzenia eksperta dzielącego się swoją wiedzą. W ten sposób znacznie zwiększamy szanse na naturalne rozprzestrzenianie się naszych postów poprzez reblogowanie, co w efekcie zapewnia zupełnie bezpłatne dotarcie do użytkowników, którzy w przyszłości mogą stać się naszymi klientami. Równie istotne jest udzielanie się za pośrednictwem firmowego konta pod postami innych specjalistów, a nawet konkurencji. Klienci lubią widzieć, że mają do czynienia z prawdziwą osobą, która gotowa jest dzielić się swoją ekspercką wiedzą.

Pamiętaj o komunikacji
Z tego samego powodu zawsze należy pamiętać o odpowiadaniu na zapytania użytkowników, czy to postowane publicznie, czy wysyłane za pośrednictwem prywatnej wiadomości. Najlepiej jest oczywiście reagować na nie w jak najkrótszym czasie, ale jeśli nie jesteśmy pewni, jak zareagować, np. na słowa krytyki, zawsze lepiej chwilę wstrzymać się z odpowiedzią, dopóki nie będziemy na 100%, że będzie ona w pełni profesjonalna. Wiele mniejszych i większych firm musiało pracować nad odbudowywaniem swojego wizerunku właśnie przez emocjonalne, nieprzemyślane teksty kierowane do użytkowników portali społecznościowych.

Wyróżniaj się, ale nie za wszelką cenę
Przygotowując płatne kampanie z pewnością zyskamy dużo większą efektywność przy mniejszych kosztach, jeśli nasze posty reklamowe będą pozytywnie wyróżniać się na tle reszty. Dlatego chcąc zaprezentować np. nowy produkt wprowadzany do sklepu, lepiej przygotować krótką prezentację wideo lub nawet kilkusekundowego gifa prezentującego najważniejszą cechę produktu niż serwować potencjalnym klientom kolejny suchy tekst, który przepadnie niezauważony w gąszczu innych treści na ich „ścianach”. Nie róbmy tego jednak na siłę – jeśli nie mamy nic ciekawego do powiedzenia lub pokazania, lepiej milczeć, ponieważ użytkownicy zawiedzeni nikłą jakością przekazu takiego postu prawdopodobnie drugi raz nie będą chcieli sprawdzić, co prezentuje nasz promocyjny film wideo.

Post Author: Iza Mięciel