Sposób na sukces

Nie ma cię w Internecie, to znaczy, że nie istniejesz – głosi jedna ze współczesnych mądrości. Najprostszym sposobem i wręcz obowiązkiem każdego, kto w sieci chce zaistnieć jest pozycjonowanie strony. Zanim wydamy duże pieniądze na reklamę, postarajmy się o dobre miejsce w wyszukiwarkach. To pierwsze miejsce, do którego kierują się potencjalni klienci. Jeżeli nasza firma nie znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to mamy niewielkie szanse na sukces. Pozycjonowanie strony nie jest działaniem jednorazowym– wymaga systematycznej pracy. Pod tą nazwą tak naprawdę mieści się kilka różnych czynności. Pozycjonowanie polega między innymi na optymalizacji kodu strony internetowej, co wpływa pozytywnie na szybkość wyświetlania strony i wyszukiwania jej przez wyszukiwarki. Innym elementem pozycjonowania strony są linki partnerskie, czyli link albo baner do naszej strony, umieszczane na stronie reklamodawcy. Skuteczne pozycjonowanie nie obejdzie się bez tekstów SEO. Muszą być interesujące i niebanalne, ale nie mniej ważne jest umiejętne użycie i rozmieszczenie w nich słów kluczowych. To one bowiem głównie wpływają na pozycję strony w wyszukiwarkach. Nie należy ich jednak nadużywać, bo tekst może stać się nieczytelny i nudny. Żeby nasza strona miała dużą liczbę odwiedzających, słowa kluczowe i najistotniejsze informacje powinny znajdować się na początku tekstu. Pozycjonowanie i copywriting powinny zawsze iść w parze – ich połączenie jest gwarancją sukcesu.

Podczas pozycjonowania strony warto pamiętać również o grafice. Jest to szczególnie istotne odkąd Google uruchomił wyszukiwarkę obrazów. Jednak, by grafika i zdjęcia dały się znaleźć po słowach kluczowych, muszą być dobrze opisane. Dbałość o dobre wypozycjonowanie strony, czyli wysokie miejsce w wynikach wyszukiwanie, to najlepszy sposób na bycie poza konkurencją. Mądre i przemyślane pozycjonowanie sprawia, że mała firma może zwyciężyć w konkurencji z dużą, która zlekceważyła siłę Internetu, jak legendarny Goliat Dawida.

Post Author: Iza Mięciel