Reklamy na Facebooku

Facebook to obecnie nasze okno na świat. Konta na tym popularnym portalu nie posiadają chyba tylko ekscentrycy i kompletnie nieobyci z Internetem. Zaglądamy tam nie tylko po to, aby kontaktować się ze znajomymi i przyjaciółmi, ale też by dowiedzieć się o wydarzeniach ze świata. To sprawia, że Facebook jest doskonałym miejscem do reklamowania swojej firmy i zdobywania nowych klientów. Jednak, abyśmy mogli to robić, musimy oczywiście mieć na Facebooku swoją stronę firmową. Zasięg naszych postów w dużej mierze zależy od tego, jaki rodzaj reklamy wykupimy, jednak o zawartość naszej strony i jej atrakcyjność musimy zadbać już sami. Przede wszystkim treści prezentowane na naszej stronie powinny być często aktualizowane oraz wzbudzać zainteresowanie i prowokować do dyskusji. Warto doceniać swoich fanów – reagować na ich wpisy, a na pewno się ich nie straci. Sprytnym i niezwykle skutecznym sposobem na zdobycie nowych fanów i potencjalnych klientów są konkursy. Za możliwość wygrania nawet drobnej nagrody, ale związanej ściśle z prowadzoną działalnością, zyskamy wiele polubień od osób, które naprawdę interesuje to, czym się zajmujemy. Internauci są już znudzeni i zmęczeni reklamą, która jest tylko reklamą. Musimy im zaoferować coś więcej, by chętnie odwiedzali nasz profil.

Wyjdźmy też z reklamą poza portal. Wystarczy, że do każdego napisanego maila dodamy stopkę sygnatury naszej strony na Facebooku, by wzbudzić zainteresowanie i zyskać nowych klientów. Nie łudźmy się jednak, że zapraszanie do polubienia znajomych wystarczy, by firmę skutecznie wypromować. Jeżeli chcemy wypłynąć na głębokie wody to nie unikniemy konieczności wykupienia płatnej reklamy na Facebooku. Jest ona nie tylko niezwykle skuteczna, ale dzięki sprawozdaniom, jakie otrzymujemy dostarcza nam sporej wiedzy o klientach. Zaletą reklamowania się poprzez Facebook jest także duża różnorodność oferty. Możemy między innymi prowadzić kampanię poprzez promowanie postów, strony lub wydarzeń czy na kilka innych sposobów.

Post Author: Iza Mięciel