Reklama outdoor w XXI wieku – czy nadal ma sens?

Reklamodawcy coraz częściej zastanawiają się, czy wobec dynamicznie rozwijających się możliwości promocji w internecie, nadal opłaca się inwestować w tradycyjne formy reklamy, takie jak np. billboardy czy innego rodzaju zewnętrzne tablice reklamowe. Ich obecność na ulicach miast wciąż jest doskonale widoczna, warto jednak zastanowić się czy ich stosowanie faktycznie przynosi wymierne zyski, czy jest jedynie pozostałością po praktykach marketingowych z minionych dekad.

Czy rozmiar na pewno ma znaczenie?
Niewątpliwą zaletą reklamy typu outdoor jest jej ogromny zasięg, możliwy do osiągnięcia naprawdę niewielkimi kosztami, choć działa tu oczywiście prosta zasada, że im więcej zainwestujemy, tym tablica reklamowa będzie większa i zostanie dostrzeżona przez większe grono odbiorców. Co nie musi jednak gwarantować od razu większej sprzedaży! Z pewnością zamiast koncentrować się na inwestowaniu w ogromną powierzchnię tablicy, lepsze efekty przyniesie skupienie się na przygotowaniu oryginalnego, intrygującego przekazu reklamowego, który będzie czymś więcej niż tylko prezentacją produktu lub firmowego logo. O ile więc duży rozmiar reklamy zewnętrznej może przekładać się na większą sprzedaż, to na pewno nie zrobi tego bez odpowiedniego, trafiającego do targetu przekazu.

Tablice (nie)mile widziane
Podnosząc temat reklamy typu outdoor nie sposób pominąć wiążących się z nią aspektów społecznych. Coraz częściej da się przecież słyszeć głosy krytyczne wobec wielkogabarytowych billboardów, które nie tylko nijak estetycznie nie komponują się z otoczeniem, w którym się znajdują, ale niekiedy wręcz przysłaniają zabytkowe budynki. W takich przypadkach reklama zewnętrzna oczywiście nie tylko nie pomaga, ale wręcz może zaszkodzić marce. Jednocześnie świadomość przywiązywania przez odbiorców uwagi do kwestii wkomponowania się tablic reklamowych w krajobraz, może być niezwykle inspirująca! Mając na uwadze ścisłe zgranie się billboardu z otoczeniem istnieje szansa zaprojektowania takiej tablicy, która stanie się integralnym elementem danej przestrzeni, dzięki czemu spotka się ona z pozytywnym odbiorem, co będzie dla firmy bardzo korzystne pod względem wizerunkowym.

Współcześnie stosowanie reklam zewnętrznych w celach reklamowych z pewnością nadal może się opłacać, pod warunkiem jednak, że przy ich projektowaniu uwzględni się szczegółowy kontekst ich prezentacji. Lata 90., w których tablice takie miały być przede wszystkim krzykliwe, minęły bezpowrotnie. Dziś każda realizacja typu outdoor wymaga indywidualnego podejścia, a przy jej przygotowywaniu warto wykorzystywać wiedzę ekspertów z różnych dziedzin.

Post Author: Iza Mięciel