Reklama na Youtube

Youtube ma ponad miliard użytkowników i jest dostępny w 76 językach. Lokalne wersje tej muzycznej platformy działają w niemal 90 krajach. Ten łyk statystyki wystarczy, by przekonać się, że reklama na Youtube musi być skuteczna. Youtube oferuje przede wszystkim reklamy video, które poprzedzają oglądanie zamieszczonych w portalu materiałów filmowych. Jak wiemy, istnieje na Youtube możliwość pominięcia reklamy po kilku sekundach jej wyświetlania. To opcja, która z pewnością odpowiada internautom, ale mniej się podoba reklamodawcom. Youtube znalazł jednak Salomonowe wyjście z tego impasu – reklamodawcy płacą bowiem jedynie za te reklamy, które zostały wyświetlone od początku do końca. Dzięki rozwiązaniom proponowanym przez Youtube potencjalny reklamodawca z dużą dokładnością może określić target, do jakiego kieruje swoje reklamy. Wyboru może dokonać na podstawie płci, wieku, a także miejsca zamieszkania czy zainteresowań. Youtube to miejsce, gdzie z powodzeniem mogą się reklamować zarówno duże, jak i niewielkie, nawet jednoosobowe firmy. Film reklamowy możemy bowiem przygotować samodzielnie. Dzięki poradom zamieszczonym na Youtube, nawet laikowi uda się to zrobić.

Przed przystąpieniem do realizacji wato przygotować sobie krótki scenariusz. Aby był skuteczny, musi składać się z kilku elementów. Po pierwsze powinien krótko zaprezentować profil firmy i to, co ma do zaoferowania swoim klientom. Przede wszystkim jednak należy wyeksponować reklamowany produkt i podkreślić jego zalety, które wyróżniają go spośród innych, podobnych. Youtube daje swoim reklamodawcom możliwość sprawdzenia liczby kliknięć w reklamy, lokalizacji, w których ich reklamy są oglądane, a także za ile wyświetleń zapłacili. Youtube ma codziennie miliardy wyświetleń – taką oglądalnością nie może się poszczycić chyba żadna telewizja na świecie. Coraz więcej osób przegląda Youtube za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Istnieje więc duża szansa, że nasza reklama dotrze do najdalszych zakątków świata.

Post Author: Iza Mięciel