Reklama na samochodzie

Oklejanie samochodów jest jedną z najbardziej popularnych i najskuteczniejszych form reklamy. Jej zasadnicza przewaga nad innymi formami polega na mobilności, umożliwiającej docieranie na nowe rynki i nowych klientów.

Samochód firmowy oklejony reklamą widoczny jest całą dobę w różnych warunkach – na jezdni, autostradzie, parkingu, w korku ulicznym. Widzą go zarówno inni kierowcy, jak i przechodnie. Mogą przeczytać informacje i zapisać dane firmy. Im więcej kilometrów przejeżdża samochód, tym większą liczbę klientów można zyskać, a koszty oklejenia pojazdu szybko się zwracają.
Rozróżnia się dwie zasadnicze grupy reklam na pojazdach – małoformatowe i wielkoformatowe. Do pierwszych z nich zaliczają się reklamy na samochodach osobowych, busach, vanach i małych samochodach dostawczych. Drugą grupę stanowią reklamy na autobusach, samochodach ciężarowych, dużych przyczepach i naczepach TIR oraz kontenerach. Reklamy na pojazdach wykonywane są głównie w technologii fleksograficznej, z zastosowaniem druku solwentowego, na różnych foliach – monomerycznych, polimerowych lub wylewanych. Do oklejania okien samochodów przeznaczone są folie typu one way vision, dzięki którym reklama widoczna jest na zewnątrz, a od wewnątrz pojazdu zapewniona jest pełna widoczność (efekt lustra weneckiego).

Skuteczność reklamy na samochodzie zależy od szeregu czynników:

  1. Wykonanie – należy je powierzyć profesjonalnej firmie, bowiem musi być perfekcyjne.
  2. Informacje i szata graficzna – nazwa firmy, logo, dane teleadresowe, adres strony www, zakres działalności; informacje tekstowe złożone prostym, czytelnym krojem pisma, unikanie „pstrokacizny”, zgodnie z zasadą „im mniej, tym lepiej”.
  3. Klasa samochodu – ważna zwłaszcza w przypadku firm produkujących artykuły luksusowe lub świadczące usługi premium, a także zajmowanego stanowiska w firmie.
  4. Czystość samochodu – rzecz niebagatelna; wyobraźmy sobie reklamę myjni na brudnym aucie.
  5. Bezpieczna jazda – zawsze lepiej postrzegana od brawury na drodze.

Należy też pamiętać, że nie każdy rodzaj działalności nadaje się do reklamowania na pojazdach. Dotyczy to zwłaszcza branż związanych z życiem intymnym.

Post Author: Iza Mięciel