Reklama Google AdWords

Linki sponsorowane to jedno z nowszych narzędzi marketingowych. Jak każda nowość, początkowo budziły nieufność. Jednak w ciągu kilkunastu lat istnienia, AdWords przeszły nieprawdopodobną metamorfozę i dziś uważane są za narzędzie o wysokiej skuteczności.

Klikają czy nie?

Opinia, że nikt nie klika w linki sponsorowane, powszechna jest wśród osób, które nie dokonują transakcji internetowych – nie robią zakupów i niczego nie zamawiają. Tymczasem odsetek internautów robiących zakupy online to już około połowy wszystkich użytkowników sieci, a większość z nich posługuje się AdWords w celu znalezienia odpowiadającego im produktu. Co więcej, w niektórych przypadkach linki sponsorowane odnotowują więcej kliknięć niż wyniki pozycjonowania.

Tanio czy drogo?

W kampanii AdWords opłaty pobierane są za kliknięcie w reklamę, a więc za wejście na stronę firmy. Na wysokość opłaty ma wpływ liczba kampanii dla słowa (ile podmiotów ustala to samo określone słowo jako wywoławcze dla ich reklamy), a także ocena jakości kampanii, w tym czasu jej trwania. Przy kampanii prowadzonej odpowiednio długo i starannie, opłaty za kliknięcie nawet przy bardzo popularnych frazach będą niewielkie. Należy tylko odpowiednio ustawić parametry kampanii – liczbę słów kluczowych, teren, godziny i czas trwania emisji.

Konkurencja niegroźna

Pomysłowi reklamodawcy odkryli, że można zużyć budżet konkurencji, klikając w jej reklamy. W celu zablokowania tego procederu Google stworzył system filtrów. Obecnie dzięki plikom cookie, umieszczanym na komputerach, Google bez trudu identyfikuje użytkowników i ich zachowanie w sieci, np. wielokrotne kliknięcie w reklamę w krótkim czasie, częste wpisywanie w wyszukiwarkę słowa kluczowego, itp. W trosce o reklamodawców, którzy dzięki AdWords generują główną część dochodów Google, firma zwraca ponadto środki, jeżeli liczba kliknięć w kampanii nagle znacznie wzrośnie.

Certyfikowane agencje

Są to firmy zajmujące się profesjonalnie prowadzeniem kampanii AdWords. Doskonale znają wszelkie możliwości systemu, śledzą na bieżąco nowości i udogodnienia i powierzenie im kampanii jest ze wszech miar godne polecenia. Inwestycja ta z pewnością szybko się zwróci. Agencja zasugeruje celowość promocji, dobierze optymalne słowa kluczowe, a przy tym będzie sporządzać okresowe raporty z rentowności kampanii.

Post Author: Iza Mięciel