Efektywny marketing w sieci przy zerowym budżecie? To jest możliwe!

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak duży budżet powinni przeznaczyć na prowadzenie internetowych działań marketingowych, aby skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Niewątpliwie efektywne kampanie AdWords oraz dobrej jakości pozycjonowanie strony wymagają inwestycji, jednak nadal warto pamiętać o tym, że sieć oferuje również mnóstwo innych narzędzi promocji, które stanowić będą doskonałe, a przede wszystkim darmowe uzupełnienie płatnych działań reklamowych.

Dziel się swoją wiedzą
Najskuteczniejszym sposobem przyciągania do naszej firmy nowych klientów jest po prostu udzielanie się na blogach, forach i wszelkich innych miejscach w sieci, gdzie użytkownicy wymieniają się opiniami związanymi z branżą, w której działamy. Doradzając i rozwiązując dylematy osób niezdecydowanych możemy w zupełnie naturalny sposób zyskać miano eksperta w naszej dziedzinie, a pozyskane zaufanie z pewnością szybko odbije się na poziomach sprzedaży naszych produktów czy usług. Warto także pomyśleć o regularnym prowadzeniu specjalistycznego bloga, który stanowić będzie doskonałe uzupełnienie naszej strony www.

Twórz firmowe wizytówki
Internetowe katalogi stron to nadal cenne źródło danych użytkowników, którzy poszukują np. wykonawcy konkretnej usługi w swoim regionie. Aby mieć szansę na zwrócenie uwagi tego typu osób właśnie na naszą firmę, musimy przede wszystkim pamiętać o stworzeniu połączonej z mapą wizytówki w Google. W ogromnym stopniu zwiększy to widoczność naszej firmowej strony w regionalnych wynikach wyszukiwania, a jednocześnie podniesie wiarygodność prowadzonego biznesu w oczach internautów. Warto jednak pamiętać, że poza hegemonem z Doliny Krzemowej istnieją również inne internetowe spisy firm, w tym także te połączone z mapami – warto zaznaczyć swoją obecność w jak największej ilości takich katalogów!

Korzystaj z portali aukcyjnych i ogłoszeniowych
Nawet jeśli posiadasz własny sklep internetowy, próbuj zawsze wychodzić z prezentacją swojej oferty produktowej poza jego obręb. Tworzenie aukcji czy ogłoszeń na bezpłatnych portalach ogłoszeniowych to zawsze kolejna szansa na pozyskanie klienta lub chociażby zamieszczenia linku prowadzącego do naszej firmowej strony. Nawet jeśli dana aukcja nie zakończy się sprzedażą, to z pewnością pomoże nam zwiększyć ruch w internetowym sklepie i podniesie rozpoznawalność naszej marki, co w dłuższej perspektywie zawsze jest opłacalne. Zwłaszcza gdy nie musimy inwestować w to ani złotówki, a jedynie trochę czasu!

Post Author: Iza Mięciel